Suomalaisia tuotteita myy suomikoti.fi

Tuotteen palauttaminen
Kuluttajaviraston sivuilta

“Kuluttajalla on oikeus kokeilla etämyyntituotetta kotona, koska ostopäätös tehdään yleensä vain kuvan ja tekstin perusteella eikä tuotetta voi silloin tutkia. Pääsääntö on, että kokeilun ja tutkimisen voi tehdä kuten myymälöissä. Tuotetta ei kuitenkaan saa ryhtyä käyttämään.”
Käyttämättömillä tuotteilla on kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus. Annamme tuotteille 21pv:n palautusoikeuden.
Palauttaessasi ota itsellesi aina tosite Matkahuollon konttorista epäselvyyksien välttämiseksi.
Palautettavan tuotteen tulee olla alkuperäisessä kunnossa ja käyttämätön. Palautuksen kustannukset hoitaa asiakas. Jos palautus on laitettu asiakaspalautuksena toimittajan laskuun niin vähennämme palautuskulut hyvitettävästä summasta.
Palautuksia varten ota yhteyttä sähköpostitse funit@funit.fi ja toimi saamiesi ohjeiden mukaan. Voit myös soittaa ja sopia palautuksesta p.040 147 1422

Tilauksen kokonaisarvo, hyvitetään 10 päivän kuluessa Klarnan kautta. Palautuksessa on oltava mukana kopio kuitista tai laskusta. Mikäli lähetyksessä ei ole mukana kopiota kuitista tai laskusta, veloitamme ylimääräisestä työstä 20 euroa.

Mikäli haluatte rahanne takaisin palautetusta tuotteesta(ei koske takuupalautuksia) on sen oltava ehdottomasti alkuperäisessä kunnossa kaikkine tarvikkeineen ja pakkauksineen (= Voimme myydä tuotteen uudelleen täydellä hinnalla) täysimääräistä rahojen palautusta varten. Mikäli palautetussa lähetyksessä ei kuitenkaan ole kaikkea sinne kuuluvaa tai se on huonossa kunnossa asiakkaan aiheuttamasta syystä, pidätämme pääsääntöisesti 30 % myyntihinnasta vahingonkorvauksena.

Tuotteiden takuu
Kaikilla tuotteilla on kuluttajansuojalain mukainen vähintään kuuden kuukauden takuu. Tätä pidemmät takuut on ilmoitettu tuotekohtaisesti erikseen tuotteen tiedoissa. Aika tuotteen tuotteissa takuu on 10 vuotta. Anodisoidut alumiiniset tuotteet ovat ruostumattomuus takuulla.
Takuu-aika alkaa kuitissa tai laskussa olevasta päiväyksestä ja kestää kuitissa määritellyn ajan kuukausina. Mahdollinen tuotteen takuuvaihto tai korjaaminen ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuta.
Kaikki takuupalautukset testataan ja tutkitaan ennen päätösten tekoa. Voimme vapautua tuotteen takuuvastuusta, jos saatamme todennäköiseksi, että tuotteen huonontuminen, vahingoittuminen tai rikkoutuminen johtuu tapaturmasta, tavaran vääränlaisesta käytöstä tai muusta ostajan puolelta olevasta seikasta.
Takuu ei kata tuotteiden virittämistä. Sähkölaitteissa takuu ei kata sähkökatkojen tai ukkosen aiheuttamia vaurioita, tuotteen väärästä säilyttämisestä tai puhdistamisen laiminlyönnistä aiheutuvia vahinkoja, tuotteiden väärinkäyttöä tai muita ohjeiden laiminlyöntiä, mukaanlukien asiakkaan puolesta sattuneita asennusvirheitä tai fyysisiä tuotteen rikkomisia.

Pidättää oikeuden periä aiheettoman takuuhuollon kulut asiakkaalta. Aiheettoman huollon kuluina peritään mahdolliset huoltoyhtiön/huollosta aiheutuvat kulut, Funit Oy:n käsittelykulut ja logistiset kustannukset.
Kuluttajasuojalain mukaisesti ostajan on ilmoitettava virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa, kun ostaja havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se.
Epäselvissä tilanteissa ota yhteyttä p. 040 147 1422 tai funit@funit.fi

HUOM! Tilauksen noutamatta jättäminen ei vastaa tuotteen palautusta. Noutamatta jätettyjen pakettien kaikki toteutuneet postikulut sekä muut kulut veloitetaan asiakkaalta ennen rahojen palauttamista. Noutamattoman paketin uudelleenlähettämisestä perimme uuden postimaksun.
Tuotteen palautus:
Kaikista palautuksista on sovittava aina kanssamme etukäteen. Reklamointiaika tuotteen ostohetkestä on 14 päivää. Palautuksista, joista ei ole etukäteen informoitu, veloitamme 10€ erillisen käsittelykulun.